増田 敏也

Toshiya Masuda

Low Pixel CG「見えない力 (炎)」

Low Pixel CG “Invisible Power -Flare-“

陶土、陶芸

ceramic

210×95x110mm

2019

ARTIST INFORMATION

TVゲームなどのデジタルモチーフを陶芸で表現する陶芸家。長い歴史を持つ陶芸も1980年代に普及し始めたデジタルコンテンツも、今や日本を代表する文化である。増田は、両者の相反するイメージから起こるギャップに加え、リアルとバーチャルが入り混じる現代という時代性や、いくつもの二項対立を象徴的に表現している。ユーモラスで観る者を楽しませる作品は、緻密かつ驚異的な技術によって支えられている。

Ceramic art in Japan and the TV games and digital contents that started spreading in 1980’s have become culture that represents Japan. Expressing virtual digital motifs by real ceramic art can, symbolically show the gap between two contrasting images, and the contemporary time that contains both real and virtual things as well as two contradicting things. The strange and humorous gap created by combining image of digital products that are constantly being created but do not ‘exist’, and the most primitive material, clay (mineral) is the art of Toshiya Masuda.

主催
KOGEI Art Fair Kanazawa 実行委員会
主管
認定NPO法人趣都金澤
共催
一般社団法人金沢クラフトビジネス創造機構、金沢アートスペースリンク
協力
一般社団法人 ザ・クリエイション・オブ・ジャパン、ワンピース倶楽部
後援
石川県、金沢市、金沢経済同友会、金沢商工会議所、金沢青年会議所、北國新聞社
Organizer
KOGEI Art Fair Kanazawa Executive Committee
Management
Approved Specified Nonprofit Corporation Syuto Kanazawa
Co-organizers
Kanazawa Craftwork Business Creation Agency, Kanazawa Artspace Link
Cooperation
The Creation of Japan Incorporated Association, ONE PIECE CLUB
Support
Ishikawa Prefecture, City of Kanazawa, Kanazawa Association of Corporate Executives, Kanazawa Chamber of Commerce and Industry, Junior Chamber International Kanazawa, HOKKOKU SHIMBUN INC.