増田 敏也
Toshiya Masuda
Low Pixel CG「見えない力 (炎)」
Low Pixel CG “Invisible Power -Flare-“
陶土、陶芸
ceramic
210×95x110mm
2019
ARTIST INFORMATION
TVゲームなどのデジタルモチーフを陶芸で表現する陶芸家。長い歴史を持つ陶芸も1980年代に普及し始めたデジタルコンテンツも、今や日本を代表する文化である。増田は、両者の相反するイメージから起こるギャップに加え、リアルとバーチャルが入り混じる現代という時代性や、いくつもの二項対立を象徴的に表現している。ユーモラスで観る者を楽しませる作品は、緻密かつ驚異的な技術によって支えられている。
Ceramic art in Japan and the TV games and digital contents that started spreading in 1980’s have become culture that represents Japan. Expressing virtual digital motifs by real ceramic art can, symbolically show the gap between two contrasting images, and the contemporary time that contains both real and virtual things as well as two contradicting things. The strange and humorous gap created by combining image of digital products that are constantly being created but do not ‘exist’, and the most primitive material, clay (mineral) is the art of Toshiya Masuda.